Sierpniowy BitterSweet Festival to nie tylko długo wyczekiwane koncerty gwiazd takich jak Nelly Furtado, Post Malone czy Empire of the Sun. Dziś Poznań dowiaduje się o drugim, równie ważnym filarze wydarzenia: innowacyjnym projekcie społeczno-edukacyjnym BitterSweet Talks. Ta inicjatywa głośno mówi o zdrowiu psychicznym, bezpieczeństwie emocjonalnym i dąży do fundamentalnej zmiany kultury festiwalowej, stawiając na pierwszym miejscu dobrostan uczestników.
BitterSweet Festival, organizowany przez agencję Good Taste Production z dziesięcioletnim doświadczeniem w branży, od początku podkreślał, że jest czymś więcej niż tylko wydarzeniem muzycznym. Doświadczenia organizatorów pokazały, że uczestnicy oczekują nie tylko rozrywki, ale także bezpieczeństwa, zrozumienia i wsparcia. Ta świadomość skłoniła do podjęcia realnych działań na rzecz zmian w kulturze festiwalowej. Celem jest stworzenie nowego standardu, w którym festiwal jest przestrzenią akceptacji, wspólnoty i wytchnienia od codzienności.
Współpraca z Ekspertami i Kampania „Uważaj na siebie”
Projekt BitterSweet Talks współtworzony jest z renomowanymi fundacjami: SEXEDPL (edukacja seksualna i przeciwdziałanie przemocy) oraz Fundacją UNAWEZA (projekt MŁODE GŁOWY, skupiający się na zdrowiu psychicznym młodych ludzi). Ta współpraca gwarantuje eksperckie podejście do kluczowych tematów.
Centralnym punktem misji jest kompleksowa kampania społeczna pod hasłem „Uważaj na siebie”. Ta myśl przewodnia wykracza poza techniczne aspekty bezpieczeństwa, promując wzajemną troskę, empatię i odpowiedzialność za dobrostan psychiczny i fizyczny. Kampania zakłada szereg konkretnych działań:
- Safe Spoty: Bezpieczne strefy do odpoczynku, zgłaszania problemów i uzyskiwania pierwszej pomocy przedpsychologicznej.
- Festiwalowe House Rules: Jasne zasady wzajemnego szacunku i przeciwdziałania przemocy.
- Przeszkolony personel: Organizatorzy, wolontariusze i ochrona szkoleni z reagowania kryzysowego.
- Panele edukacyjne: Dyskusje z ekspertami i artystami na ważne tematy społeczne.
BitterSweet Talks x Enea on Tour: Rozmowy w Drodze
Projekt BitterSweet Talks nie ogranicza się tylko do festiwalowych bram. Wyruszył już w trasę BitterSweet Talks x Enea on Tour, której partnerem jest główny sponsor festiwalu, firma Enea. Ten letni cykl spotkań jest prologiem do głównego wydarzenia i doskonałą okazją do bezpośrednich rozmów.
W ramach trasy odbędą się coffee party z DJ-setem oraz spotkania pod szyldem BitterSweet Talks. Wstęp jest wolny!
Harmonogram BitterSweet Talks x Enea on Tour:
- Szczecin / 28.06 (sobota), godz. 10:00-16:00 / Filharmonia im. M. Karłowicza
- Poznań / 29.06 (niedziela), godz. 10:00-18:00 / Park Starego Browaru
- Gorzów Wlkp. / 6.07 (niedziela), godz. 10:00-16:00 / Górka&Kulka
- Bydgoszcz / 13.07 (niedziela), godz. 10:00-16:00 / Landschaft
- Zielona Góra / 20.07 (niedziela), godz. 10:00-16:00 / informacja wkrótce
Główna część BitterSweet Festival odbędzie się w Parku Cytadela w Poznaniu w dniach 14-16 sierpnia.
BitterSweet Festival to dowód na to, że świat muzyki może aktywnie przyczyniać się do pozytywnych zmian społecznych, promując empatię i bezpieczeństwo na każdym kroku.