Digital Cultures 2020: Film Programme
Dodaj do kalendarza
Kiedy:
październik 21, 2020 całodniowy
2020-10-21T00:00:00+00:00
2020-10-22T00:00:00+00:00
Gdzie:
Wydarzenie online
Kontakt:
Instytut Adama Mickiewicza, FINA Wałbrzyska 3/5 i Ninateka
[PL]
Każdy z filmów będzie dostępny przez 48 godzin od publikacji na platformie Ninateki (ninateka.pl). Jedynym filmem dostępnym wyłącznie dla widzów z Polski, będzie “Rok robota”. Film “Gruba Kaśka” do obejrzenia tylko po zarejestrowaniu się na stronie digitalcultures.pl.
Harmonogram:
17/10
Finding Fanon III | reż. Larry Achiampong, David Blandy
Photon | reż. Norman Leto
Ryba | reż. Jonathas de Andrade
18/10
Internet Wszystkiego | reż. Brett Gaylor
19/10
Pan Kleks w Kosmosie, cz. I | reż. Krzysztof Gradowski
Pan Kleks w Kosmosie, cz. II | reż. Krzysztof Gradowski
20/10
Kino Kryzysów: Roślinna Nadzieja
21/10
Gruba Kaśka | reż. Julia Pełka
Pierwszy Polak na Marsie | reż. Agnieszka Elbanowska
Ostatni kosiarze | reż. Andrzej Załęski
22/10
White Cube | reż. Wojciech Pustoła
Rok robota | reż. Yves Gellie
23/10
Docent H. | reż. Janusz Majewski
Gdzie jesteś, Luizo? | reż. Janusz Kubik
Przekładaniec | reż. Andrzej Wajda
Gubernator | reż. Stanisław Kokesz
24/10
Wejście w następny wiek | reż. Norman Leto
15 stron świata | reż. Zuzanna Solakiewicz
Finding Fanon III | reż. Larry Achiampong, David Blandy
Photon | reż. Norman Leto
Ryba | reż. Jonathas de Andrade
18/10
Internet Wszystkiego | reż. Brett Gaylor
19/10
Pan Kleks w Kosmosie, cz. I | reż. Krzysztof Gradowski
Pan Kleks w Kosmosie, cz. II | reż. Krzysztof Gradowski
20/10
Kino Kryzysów: Roślinna Nadzieja
21/10
Gruba Kaśka | reż. Julia Pełka
Pierwszy Polak na Marsie | reż. Agnieszka Elbanowska
Ostatni kosiarze | reż. Andrzej Załęski
22/10
White Cube | reż. Wojciech Pustoła
Rok robota | reż. Yves Gellie
23/10
Docent H. | reż. Janusz Majewski
Gdzie jesteś, Luizo? | reż. Janusz Kubik
Przekładaniec | reż. Andrzej Wajda
Gubernator | reż. Stanisław Kokesz
24/10
Wejście w następny wiek | reż. Norman Leto
15 stron świata | reż. Zuzanna Solakiewicz
Temat przewodni tegorocznego festiwalu Digital Cultures // Imagined Futures stał się pretekstem do odkrycia na nowo filmowej fantastyki naukowej i zastanowienia się, jak twórcy wyobrażali sobie przyszłość w połowie XX wieku. Żeby odpowiedzieć na to pytanie warto przyjrzeć się nielicznym istniejącym próbom polskiej kinematografii science-fiction. W programie filmowym towarzyszącym festiwalowi Digital Cultures zestawiamy ze sobą historyczne już przykłady polskich filmowych „przyszłości wyobrażonych” ze współczesnymi próbami opowiedzenia o tym, co nasz czeka. Pomoże to na te filmy szerszej, w kontekście palących obecnie, ale poruszanych już wcześniej problemów. Okazuje się, że jest pewna ciągłość filmowych zmagań z przyszłością. Wątki związane z katastrofą klimatyczną pojawiają się bowiem zarówno we współczesnych pracach, jak i dystopiach z końca XX wieku. Prace artystek, poruszające problematykę antropocenu, kryzysu i możliwych rozwiązań, okazują się być zanurzone w tradycji filozoficznego, często niskobudżetowego, polskiego S-F.
W programie znalazły się również międzynarodowe produkcje, m.in “Ryba” w reż. Jonathasa de Andrade’a, “Finding Fanon”, “Internet wszystkiego”, czy “Rok robota”. Pozwalają one na szersze spojrzenie na zmiany w świecie cyfrowym i relacjach człowieka z naturą.
Szczegółowy harmonogram: https://digitalcultures.pl/pl/program#film
Each film will be available on the Ninateka platform (ninateka.pl) for 48h since its release. The only film available exclusively to the Polish viewers will be “Year of the Robot”, while the film “Fat Kathy” will be available to accredited viewers only.
Schedule:
17/10
Finding Fanon Part Three | dir. Larry Achiampong, David Blandy
Photon | dir. Norman Leto
The Fish | dir. Jonathas de Andrade
18/10
The Internet of Everything | dir. Brett Gaylor
19/10
Mr Kleks in Space part I | dir. Krzysztof Gradowski
Mr Kleks in Space part II | dir. Krzysztof Gradowski
20/10
Cinema of Crises: Plant Hope
21/10
Fat Kathy | dir. Julia Pełka
First Pole on Mars | dir. Agnieszka Elbanowska
The Last Mowers | dir. Andrzej Załęski
22/10
White Cube | dir. Wojciech Pustoła
Year of the Robot | dir. Yves Gellie
23/10
Professor Hamler | dir. Janusz Majewski
Where Are You, Louise? | dir. Janusz Kubik
Roly Poly | dir. Andrzej Wajda
The Governor | dir. Stanisław Kokesz
24/10
Entering the Next Century | dir. Norman Leto
15 Corners of the World | dir. Zuzanna Solakiewicz
Finding Fanon Part Three | dir. Larry Achiampong, David Blandy
Photon | dir. Norman Leto
The Fish | dir. Jonathas de Andrade
18/10
The Internet of Everything | dir. Brett Gaylor
19/10
Mr Kleks in Space part I | dir. Krzysztof Gradowski
Mr Kleks in Space part II | dir. Krzysztof Gradowski
20/10
Cinema of Crises: Plant Hope
21/10
Fat Kathy | dir. Julia Pełka
First Pole on Mars | dir. Agnieszka Elbanowska
The Last Mowers | dir. Andrzej Załęski
22/10
White Cube | dir. Wojciech Pustoła
Year of the Robot | dir. Yves Gellie
23/10
Professor Hamler | dir. Janusz Majewski
Where Are You, Louise? | dir. Janusz Kubik
Roly Poly | dir. Andrzej Wajda
The Governor | dir. Stanisław Kokesz
24/10
Entering the Next Century | dir. Norman Leto
15 Corners of the World | dir. Zuzanna Solakiewicz
The motto of this year’s Digital Cultures // Imagined Futures festival serves as a pretext to rediscover the world of science fiction cinema and to think about how filmmakers imagined the future in the mid-20th century. To this end, we will take a look at the few existing examples of Polish sci-fi films. The film programme accompanying Digital Cultures festival juxtaposes the already historical examples of “imagined futures” in Polish cinema with contemporary narratives about what lies ahead. This helps to look at these films from a broader perspective, in the context of the most burning present-day problems and how they were tackled before. It turns out that there is a certain continuity to cinematographic struggles with the future. Visions of the climate catastrophe appear both in contemporary works and dystopias from the late 20th century. Artworks that take anthropocene, the climate crisis and ways to avert it as their subject matter are in fact immersed in the philosophical tradition of the often low-budget Polish sci-fi cinema.
The programme also includes foreign productions such as “The Fish”, “Finding Fanon”, and “The Internet of Everything” that expand our understanding of changes in the digital world and in the relationship between humans and nature.